Selasa, 14 Julai 2009

BERA TOP FOUR







Selamat berjumpa kembali . Apabila kita pergi kemana-mana saja sekolah sekarang ini,kain rentang Bera Top 4 pasti ada. Apa dia Bera Top 4? Ia ada satu impian yang diharapkan untuk menjadi kenyataan untuk menjadikan daerah Bera dalam ranking ke empat cemerlang dalam bidang akademik dalam negeri Pahang yang merangkumi peperiksaan UPSR,PMR dan SPM.


Justeru itu, satu komitment yang tinggi yang melibatkan semua pihak perlu ada bagi memastikan kejayaan yang diimpikan akan menjadi kenyataan. Lagi tiga bulan lagi pelajar Tahun 6 akan menduduki UPSR. Pelbagai program telah dijalankan oleh pihak sekolah, zon dan daerah bagi meningkatkan lagi keputusan UPSR tahun ini.


Baru-baru ini satu majlis menyampaikan tauliah kepada calon-calon pelajar cemerlang telah diadakan. Majlis ini telah disempurnakan oleh Ahli Parlimen Bera, Dato' Seri Ismail Sabri yang juga merupakan Menteri Perdagangan Dalam Negeri Hal Ehwal Pengguna dan Koperasi. Dalam Majlis Pentauliah Permata Cemerlang, semua pelajar yang hadir telah melafazkan akur janji untuk berusaha memperolehi 5A. Bagi pelajar lain, bagaimana kita boleh merealisasi Bera Top 4? Kita perlu lulus dalam UPSR seterusnya dapat menaikkan peratus kelulusan sekolah. Sedarlah anak didik sekelian, masa masih belum terlambat untuk beroleh kejayaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan